Հայաստանի Հանրապետությունում 2023-2025 թվականներին փուլային եղանակով ներդրվում է Ֆիզիկական անձանց եկամուտների համընդհանուր հայտարարագրման համակարգը:
2023 թ.ի համար արդեն 2024 թ.ին մի խումբ ՀՀ քաղաքացիներ պետք է ներկայացնեն իրենց առաջին եկամուտների տարեկան հայտարարագիրը: Այս հոդվածում մանրամասն ներկայացված է, թե ովքեր և ինչպես պետք է դա անեն`
Մինչև 2024 թ.ի մայիսի 1-ը (ժամկետը երկարաձգվել է 80 օրով*) ներառյալ հարկային մարմին պետք է ներկայացնեք եկամտային հարկի տարեկան հաշվարկներ (հայտարարագրեր):
Եթե դուք 2023 թ.ի ընթացքում հարկային գործակալ չհանդիսացողից ստացել եք եկամուտ և Հայաստանի Հանրապետության ռեզիդենտ հանդիսացող Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացի եք, ով՝
ա. 2023 թ.ի դեկտեմբերի 31-ի դրությամբ «Հանրային ծառայության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված պետական ծառայության, համայնքային ծառայության և (կամ) հանրային պաշտոն է զբաղեցնում,
բ. 2023 թ.ի դեկտեմբերի 31-ի դրությամբ հանդիսանում է (հանդիսացել է) 2022 թվականի արդյունքներով մեկ միլիարդ դրամ և ավելի համախառն եկամուտ հայտարարագրած Հայաստանի Հանրապետության ռեզիդենտ առևտրային կազմակերպության մասնակից (բաժնետեր, փայատեր, անդամ)
գ. Եթե հանդիսանում եք իրական շահառու, այսինքն՝
դ. 2023 թվականի ընթացքում ստացել եք 20 միլիոն դրամի չափով կամ ավելի փոխառություն:
Հայտարարագիր ներկայացնելու համար քաղաքացիները նախևառաջ պետք է իրականացնեն անձի նույնականացման գործընթաց և ձեռք բերեն էլեկտրոնային ստորագրություն:
Էլեկտրոնային թվային ստորագրություն ձեռք բերելու համար անհրաժեշտ է․
Անձի նույնականացման համար գործում է երկու տարբերակ՝ բջջային հեռախոսի միջոցով կամ էլեկտրոնային կրիչ պարունակող նույնականացման քարտով։
Բջջային հեռախոսի միջոցով (mID) մուտք գործելու համար անհրաժեշտ է՝
Նույնականացման քարտով (չունենալու դեպքում՝ կարող եք ձեռք բերել միգրացիայի և քաղաքացիության ծառայության տարածքային ցանկացած գրասենյակից) և բջջային հեռախոսով այցելել Ձեր կամ նախընտրելի այլ բջջային կապի օպերատորի ցանկացած սպասարկման կենտրոն:
Բջջային կապի օպերատորի սպասարկման կենտրոնում բջջային հեռախոսահամարի քարտը փոխարինել նոր ID SIM քարտով, իսկ օպերատորին փոխելու դեպքում՝ տեղադրել նոր քարտ, այնուհետև սպասարկող անձնակազմի օգնությամբ ակտիվացնել էլեկտրոնային նույնականացումը։
Ակտիվացնել էլեկտրոնային ստորագրության ծառայությունը՝ կապի օպերատորի սպասարկման կենտրոնում, ինչպես նաև ինքնուրույն՝ վճարային տերմինալի միջոցով:
Նույնականացման քարտի (eID) տարբերակով մուտք գործելու համար անհրաժեշտ է՝
Հայտարարագիր ներկայացնելու համար քաղաքացիները պետք է ստանան հարկ վճարողի հաշվառման համար (այսուհետ` ՀՎՀՀ):
Այս պահին ՀՎՀՀ ստանալու համար գործում է երեք տարբերակ.
Self Portal համակարգի միջոցով քաղաքացիները կարող են ներկայացնել եկամուտների համընդհանուր հայտարարագիր։
Քաղաքացիները եկամտային հարկի տարեկան հայտարարագիր պետք է ներկայացնեն «Ֆիզիկական անձանց էլեկտրոնային հաշվետվությունների ներկայացման համակարգ»-ի հայտարարագրման բաժնից։
Հայտարարարագրում լրացվում է՝
10 տարի և ավել մասնագիտական փորձ, մասնագիտացած է պետական և համայնքային կազմակերպությունների հաշվապահական հաշվառմամբ: